2011. július 13., szerda

Sütemények

A héten több sütemény is készült nálunk mivel vendégeink vannak. Először is készitettem kókuszos sütit amit sajnos nem tudok megmutatni de igérem majd teszek arról is majd képet mivel nálunk nagyon  szeretik és elég gyakran készitünk. Mézes sütit készitetem még ami szintén egy nagy kedvenc nálunk! Most meg is mutatom:  

Mézes süti

 Hozzávalók:
A laphoz:

  • 1 tojás
  • 2 ek méz
  • 15 dkg porcukor
  • 5 dkg margarin vagy vaj
  • 3 ek tej
  • 1 kávéskanál szódapor
  • 45 dkg liszt

Krém:

  • fél liter tej
  • 4 ek griz
  • 20 dkg vaj vagy margarin
  • 20 dkg porcukor
  • és a második harmadik lap közt savankás lekvár (ribizli, som, megy) tetszés szerint 

 Elkészités:
A laphoz a hozzávalókat a liszt kivételével egy lábasban addig főzzük mig jól felszaporodik, majd hozzáadjuk a lisztet, összegyúrjuk és 4 lapot nyújtunk és megsütjük.
A krém elkészitése pedig: A tejben a grizt üvegesre főzzük majd hagyjuk kihűlni de folyamatosan keverjük, hogy ne  bőrözőn be. Kikeverjük a vajat a porcukorral majd lassan egy fakanál segitségével hozzáadjuk a már kihűlt grizt.(azért lassan hogy a margarin vagy a vaj ne csapódjon ki) de melegebb időszakban inkább használjunk margarint (én a Rámát szoktam) mert az nem csapódik ki olyan könnyen mint a vaj. Mikor már elkészült a krém akkor két lapot megtöltünk a krémmel majd második harmadik lap közepét megkenjük lekvárral a harmadik negyedik lapot a megmaradt krémmel töltjük meg. Pár órára tegyük hűtőszekrénybe, hogy megpuhuljon. Nagyon finom mindenkinek ajánlom aki még nem készitett ilyet vagy esetleg nem is fogyasztott még. :)   



A következő süti amit készitettem az a Macskaszem volt. Lehet sokaknak már ismert sütemény de én még csak most tanulmányoztam vele. Nemrég vásároltam meg ''A Nagyi sütije'' receptes könyvet amiben találtam ezt a receptet is. Régebb már kóstoltam valahol és nagyon izlett de csak most jött el az ideje, hogy kipróbáljam és csak most kaptam receptet is. A végeredmény  a vendégek és család szerint jó lett..:) Mindenkinek nagyon izlett és már biztos, hogy gyakran fogom még elkésziteni.:D
Ajánlom mindenkinek aki nem nagyon van oda az édes süteményekért és még nem kóstolt ilyet. Nagyon finom!

Macskaszem

Hozzávalók: 
A laphoz:
  • 50 dkg finomliszt
  • 15 dkg margarin
  • 4 tojássárgája
  • 2 cs vaniliacukor
  • 2 dkg élesztő
  • 1 ek cukor
  • másfél dl tej 

A töltelékhez:
  • 4 tojás felvert habja
  • 20 dkg darált dió
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs vaniliacukor
  • kimagozott meggy

Elkészités 

A másfél deci langyos tejben amihez adunk egy kanál cukrot,  felfuttatjuk az élesztőt. A lisztben elmorzsoljuk a margarint, hozzáadjuk a tojássárgákat, a vaniliacukrot, a felfuttatott élesztőt és összedolgozzuk,  6 részre osztjuk. 12 cm széles és félcenti vastag,tepsi hosszúságúra nyújtjuk. A csikok két oldalát ujjnyi távolságra a szélétől végigrakjuk meggyel, majd a két szélét visszahajtjuk. A közepébe elkészitjük a tölteléket: Felverjük a tojásfehérjéket a cukorral és vaniliacukorral majd a kemény habhoz hozzákeverjük a  darált diót. A középen kimaradt sávot  megtöltjük a diós habbal. Előmelegitett sütőben megsütjük, majd a meggyszemek mentén úgy szeleteljük, hogy mindenikbe jusson egy-egy szem meggy. Porcukorral meghintve vagy akár anélkül is lehet tálalni.     

5 megjegyzés: